Smördegspiroger med fetaost och bladspenat

Lättlagade och fantastiskt goda piroger. Jag serverade dem på min födelsedagsfest och de var så populära att de var slut långt innan alla gäster hunnit förse sig...

Recept:

1 paket fryst smördeg (5 plattor)
300 g bladspenat
100 g fetaost
svartpeppar
1 ägg

Tina smördegsplattorna i 20 minuter. Förväll spenaten om den är färsk, tina den om den är fryst. Smula ner fetaosten i spenaten. Smaksätt med svartpeppar. Kavla ut smördegsplattorna och dela varje platta i 4 bitar. Lägg lite spenat och fetaost på varje bit och vik ihop dem. Tänk på att inte lägga röran ända ut till kanten på smördegen. Tryck ihop kanterna med en gaffel. Pensla pirogerna med uppvispat ägg och grädda dem i ugnen i 200 grader i ca 20 minuter eller tills de fått gyllenbrun färg.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Det ska jag prova!

2008-11-23 @ 22:14:59
URL: http://www.smyckadegipskvinnor.se
Postat av: Sussi

Det ska jag prova!

2008-11-23 @ 22:15:34
URL: http://www.smyckadegipskvinnor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0