Äpplefnatt!

Tog en härlig promenad med vännen K idag hem till hennes föräldrars hus för att släppa ut katterna. Väl där plockade K bort fallfrukt från trädgården. Jag frågade om jag fick ta några och K tyckte att det skulle jag absolut göra! Började plocka några för att kunna göra en äppelkaka men det fanns så många fina äpplen så när K och jag var klara hade jag 6 kg äpplen med mig hem! Så nu är både köket och balkongen full av frukt. Så räkna med att det dyker upp en massa äpplerecept här på bloggen!

Känns bra att ha fått en massa äpplen från en trädgård istället för att köpa besprutade äpplen nere på ica. Längtar verkligen tills vi har råd att flytta till ett hus. Då ska jag ha mängder med fruktträd och bärbuskar i trädgården. Och självklart vill jag ha ett trädgårdsland där jag kan odla en massa grönsaker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0