Enkel kycklinggryta

Ni får ursäkta min frånvaro på bloggen den sista tiden men vi har helt enkelt inte lagat till något nytt som jag inte redan bloggat om. Men här kommer ett recept på en ganska så enkel kycklinggryta. Ursprungsreceptet hittade jag på en buljongförpackning men som vanligt har jag ändrat om så mycket att det inte längre är samma recept...

Recept:
4 portioner

4 kycklingfileér
2 msk olja
2 msk curry (eller efter smak)
3 röda paprikor
2 gula lökar
1 liter vatten
2 kycklingbuljongtärningar
½ dl matlagningsgrädde
salt & peppar

Strimla kycklingen. Hetta upp olljan och curryn i en gryta. Bryn kycklingen i curryoljan. Skär paprikorna i bitar, klyfta löken och tillsätt dem i grytan. Häll över vatten, tillsätt buljongtärningar och låt koka i 10-15 minuter. Red av med matlagningsgrädden och smaka av med salt och peppar. Servera med kokt ris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0