Nyårslöfte

De gångna dagarna har präglats av årskrönikor i bloggvärlden men eftersom min blogg bara existerat några månader bryr jag mig inte om att skriva någon. Istället väljer jag att dela med mig av några av mina förhoppningar inför 2009.

Jag hoppas att 2009 blir ett år fyllt av goda matupplevelser. Jag hoppas också att medvetenheten kring vår mat och dess innehåll och klimatpåverkan ökar. I dag kommer ca 1/4 av vårt koldioxidutsläpp från vår mat (framställning, förädling, transporter m.m) med små enkla förändringar av våra vanor hoppas jag att den siffran minskar under 2009! Jag hoppas också att fler livsmedelstillverkar tar sitt ansvar och slutar tillsätta onödiga och viss fall onyttiga tillsatser i vår mat. För egen del önskar jag lusten att blogga lever vidare och att fler hittar mina små avtryck i cyberspace!

Mitt nyårslöfte till er kära läsare blir att fortsätta blogga om mina tankar kring mat och att fortsätta dela med mig av mina favoritrecept!

Jag önskar er alla en god avslutning på 2008 och ett gott nytt 2009!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0