Fullkornspasta med zucchini och bacon

Hoppas ni haft en underbart god jul men mycket god mat. Själv har jag haft fullt upp vilket ni kanske förstått utifrån min aktivitet här i bloggen. Har varit bortrest över julen och sen jobbat så det har inte blivit mycket matlagning här hemma.
Men igår lagade sambon en underbar pastarätt som jag tänker dela med mig av. Både enkel, snabblagad och god, kan man begära mer? Uteslut bacon och den blir vegetarisk.

4 portioner fullkornspasta
1 zucchini
1 gul lök
3 msk olivolja
200 g tärnad bacon
1½ dl matlagningsgrädde
4 msk philadelphiaost
2 msk hackad persilja
1 tsk sambal oelek

Koka pastan. Hacka zucchinin och löken. Fräs det i oljan. Tillsätt baconet och fräs lite till. Blanda grädde och philadelphia och rör ner det. Koka tills såsen blir krämig. Smaksätt med persilja och sambaloelek. Blanda ner såsen i pastan och rör om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0