Oj vilken helg

Den gångna helgen blev helt klart intensivare än jag hade tänkt mig... Som jag skrev om innan helgen så stod julmiddag med några kompisar på programmet. Jag hade åtagit mig att fixa med all mat eftersom jag var ledig. Men planerna ändrades ordentligt när jag på lördagmorgonen blev väckt och iförd en kort sagt crazy utstyrsel innan jag ens hunnit vakna - möhippa stod visst på programmet!

Och självklart ingick matlagning som ett av mina uppdrag för dagen. Utrustad med, ett för mig okänt antal, enkronor blev jag inskickad i den lilla ica-butiken som ligger i området där jag bor för att inhandla ingredienserna till dagens lunch. Eftersom jag inte fick särskilt mycket tid på mig för att laga till lunchen blev det till att fuska med en färdig pastasås som bas men resultatet fick godkänt. Jag kokade spaghetti, fräste purjolök och paprika, blandade fräset med färdig tomatsås och rev lite parmesanost över alltihopa. Som bonus svängde jag ihop en dessert, något som möhippegänget inte hade räknat med men som helt klart uppskattades. Jag smälte en chokladkaka, placerade marsmallows i portionsformar och ringlade chokladen över. Enkelt men väldigt gott!




Bilderna är stulna från en i möhippegänget...


Men det "snälla" möhippegänget lämnade tillbaka mig i tid till julmiddagen. Nu hann ju inte jag laga en massa mat till middagen men det ordnade gästerna i form av en knytis.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0