Guacamole

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i avokado men så för något år sedan fick jag smak för guacamole. Lite lustigt eftersom det till största del består av avokado. Det har sedan lett till att jag faktiskt kan tänka mig att äta avokado även i andra sammanhang. Från början köpte jag alltid Santa Marias färdiga guacamole men slutade med det för ett halvår sedan efter att ha läst innehållsförteckningen. Deras guacamole innehåller bara 1,5 % avokado! Konstigt att det ens får kallas för guacamole då kan man tycka (och vad har de egentligen i?). Hur som helst har jag skapat mitt eget recept på guacamole och det tänker jag nu dela med mig av.

1 avokado
1 klyfta vitlök
1 tsk havssalt
1 krm malen chilipeppar
½ tsk pressad citron

Mixa ihop alla ingredienserna. Låt stå en halvtimme så att smakerna blandas och förstärker varandra. Njut! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0