Lax och bergtunga i härlig sås

När jag kom hem efter jobbet idag fick jag se att fiskbilen rakt över gatan hade öppet. Blev sugen på att laga till någon riktigt god fisk till kvällen så jag gick över för att se vad jag kunde hitta. Fick tips om kombinationen Bergtunga - Lax så det hamnade i min påse som kom med hem.

Recept:
Bergtungafileér (lika många som ni är personer som ska äta)
Laxfilé (stavar som är lika långa som bergtungafileérna är breda och  ca 2x2 cm tjocka.
vitt vin
matlagningsgrädde
salt & peppar

Lägg en bit lax på varje bergtungafilé och rulla ihop dem. Stick en tandpetare av trä igenom för att fixera fiskrullarna. Placera dem i en ugnssäker form, häll över lite vin och matlagningsgrädde, salat och peppra. Stek i ugnen i 200 grader i 15 minuter. Servera med pressad potatis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0