Ibland går det illa

Idag had jag tänkt att skriva om en annorlunda pyttipanna baserad på quinoa. Jag funderade också på att skriva ett inlägg om hur mycket lättare det är att laga pyttipanna om man har en vass kniv när alla ingredienser ska skäras i bitar. Men ibland går det inte alltid som man tänkt sig. Bäst som jag stod där och funderade på hur jag skulle formulera mitt blogginlägg sved det till på vänster ringfinger. Den vassa kniven som jag lovordade så mycket i mitt huvud hade precis skalat av den yttersta delen av fingret... Inte särskilt djupt som tur var, men ont gjorde det och blödde en massa. Stackars sambon trodde nog att jag skurit av mig hela fingret minst när jag for runt och ojjade mig samtidigt som jag ylade att jag behövde plåstras om. Men efter lite omplåstring kunde jag fortsätta matlagandet.

Recept på maten kommer i morgon när jag tyckt-synd-om-mig-själv färdigt. Gissar att handspriten på jobbet kommer vara kul i morgon...

Så här snyggt omplåstrad blev jag av sambon:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0