Spenatsoppa

Min lillasyster har i några veckors tid tjatat på mig om att bjuda henne på spenatsoppa med ägghalvor till. I torsdags var jag hemma hos mina föräldrar och då passade vi på att laga till spenatsoppan. Vi tog även lite fina bilder men eftersom jag glömde kameran hemma hos mor och far får jag lägga in dem senare. Men här är i alla fall receptet på min spenatsoppa.

Recept:
6 portioner

600 g fryst hackad spenat
1,3 l grönsaksbuljong
smör
vetemjöl
salt
peppar
kokta ägg

Tina den frysta spenaten. Smält några matskedar smör i en kastrull, blanda ner mjöl och späd med grönskasbuljongen. Låt koka ihop 5-10 minuter. Tillsätt spenaten och låt det koka upp. Smaka av med salt och peppar. Servera soppan varm med kokta ägghalvor till.

Kommentarer
Postat av: Hämorrhiden

Detta är en av mina favoriter fast det är så enkelt och nyttigt. Testa med lite muskot i.

2010-06-28 @ 17:56:37
URL: http://www.de.hemapro.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0