Potatissallad med pesto

Jag är med i en bokklubb tillsammans med ett gäng tjejer från jobbet. Med en eller ett par månaders mellanrum ses vi och fikar och pratar en kväll. Det händer också att vi läser en eller annan bok. Ikväll hade vi terminsavslutning med grillning hemma hos mig. Vi åt och drack gott i kvällssolen på uteplatsen. Till köttet hade jag gjort äppellimpan som jag bloggat om i ett tidigare inlägg och en potatissallad med pestodressing.

Potatissallad med pestodressing:
4 portioner kokt färskpotatis
½ burk pesto
75 gram soltorkade tomater
½ burk svarta oliver
blandade salladsblad (jag använde en färdigköpt mix med bl.a. ruccola och babyspenat)

Skär potatisen i små tärningar och strimla tomaterna. Blanda alla ingredienser i en skål.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Låter gott!! Nu har jag äntligen hittat hit :)

2012-04-15 @ 23:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0