Försummad blogg

Jag har varken övergett eller glömt bort bloggen det är bara det att det finns så otroligt mycket annat att lägga sin tid och energi på. Viljan att blogga finns där men när det blir en minut över eller två kommer jag mig ändå inte för att logga in här.

Bulle nr 2 är färdigbakad och familjen har utökats med ännu en liten prins! Villan på landet är bytt mot lägenhet i stan med tillägg av sommarstuga på mina föräldrars gård. Flytt och småbarn kräver sitt av min tid och det kan vara en av förklaringarna till att jag så sällan ägnar mig åt bloggen. Men det mest troliga är att jag just nu inte känner den entusiasm och inspiration som jag brukar när det gäller matlagning och brödbakning. Jag har de senaste månaderna i en skrämmande hög fart bekantat mig med matvarubutikens utbud av halvfabrikat och får etåringen bestämma skulle korv och potatismos stå på menyn varenda dag.

Så hur känner jag mig då, när surdegen vilar och halvfabrikaten tagit över kylskåpet? Faktiskt förvånansvärt tillfreds med situationen. Var sak i livet har sin tid och i perioder är det nog bara nyttigt att sänka sina krav och njuta av det som känns viktigast just då. Snart nog är lusten till matlagning och bakning tillbaka och då hamnar det säkerligen ett och annat inlägg här!

Kommentarer
Postat av: natalie

Det är rätt inställning. Allt har sin tid! kram

2011-05-19 @ 09:58:06
URL: http://natalie-lilly.blogspot.com
Postat av: Joline

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-11 @ 07:16:10
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0