Första semesterdagen ägnades åt brödbak

Äntligen är semestern här. Jag bestämde mig i sista minuten för att lyxa till det och ta en extra semesterdag så jag jobbade sista dagen innan semestern redan i torsdags. Eftersom vädret inte inbjuder till några somriga badstrandsaktiviteter ägnade jag ledigheten åt att dra igång två matbrödsprojekt. Det ena var kavring som tar tre dygn att få helt färdiga och det andra dinkelbaguetter som tar två dagar i anspråk.

Kavring med surdeg
Receptet hittar ni här. Här följer lite bilder ifrån Kavringsbaket.


Blötlagda frön och surdeg


Kavringsdegen - tung och jobbig att hantera men gott blir det!


Färdiga kavringslimpor.


Dinkelbaguetterna få ett eget inlägg så att det blir lätt att söka fram det i arkivet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0